Listing 1 - 10 of 13 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
katholicisme --- rooms-katholieke kerk --- geloven --- katholieke kerk --- Christian dogmatics --- 242.1 --- Geloof --- Godsdienst --- godsdienst --- Katholicisme --- geloofsleer --- sacramenten --- Jezus --- Katholieke Kerk --- Kerkelijk jaar --- Sacramenten --- Tien geboden --- 242 --- geloof --- katholicisme (ler) --- 071895.jpg --- Geloofsleer ; Rooms-Katholieke Kerk --- Geloofsleer ; algemeen --- #GGSB: Dogmatiek --- #GGSB: Geloof --- #gsdb3 --- C1 --- decaloog (x) --- katholieke Kerk --- Kerken en religie --- Dogmatiek
Choose an application
282 --- Katholieke Kerk. Rooms-katholieken --- Christian religion --- katholicisme --- het katholieke geloof --- rooms-katholieke kerk --- de tien geboden --- tradities --- feestdagen --- de bijbel --- geschiedenis --- symbolen --- rituelen
Choose an application
genre-thema"">
Choose an application
Een blij gevoel! Waar komt het vandaan? Hoe komt het dat soms alles in jezelf en om je heen sprankelt van geluk? Blij zijn hoort tot het hart van het geloof en is bij kinderen een van de eerste spontane manier van bidden. Dit boek wijst jullie samen naar de diepste bron van blijdschap.
genre-thema"">
Choose an application
Een vernieuwend catecheseproject ter voorbereiding van de eerste communie. Het unieke van 'Het Geheim van het Brood' bestaat erin dat de catechese generatieoverschrijdend is waardoor de ouders mee betrokken worden in het belevingsproces van de kinderen. Het is een catechese die vertrekt vanuit het evangelie en van daaruit komt bij het leven van kind en ouder.
C3 --- handleiding --- liturgie --- eucharistie --- catechese --- kinderen --- 242.64 --- katholicisme --- 234.7 --- 478.6 --- Controle --- Eucharistie --- Kindervieringen --- Vieringen --- Kunst en cultuur --- katholicisme - eucharistie --- Liturgie van sacramenten en sacramentaliën --- Godsdienstonderwijs - Levensbeschouwelijk vormingsonderwijs --- (zie ook: Kindervieringen) --- eerste communie --- Christian religion --- Didactics of religion --- eucharistievieringen --- Didactics of primary education
Choose an application
Iconography --- Christian special devotions --- Belgium --- Netherlands --- Christian patron saints --- Saints patrons chrétiens --- 235.3 <03> --- 235 <493> --- #GGSB: Geestelijke lezing(rood) --- #GGSB: Heiligen --- #GGSB: Volksreligie (volksreligiositeit / devotie) --- C3 --- apocriefen (x) --- apostelen (x) --- iconografisch materiaal --- 245.5 --- geschiedenis --- volksgeloof --- Lage Landen --- heiligen --- katholicisme --- Heiligen --- Hagiografie--Naslagwerken. Referentiewerken --- Engelen. Demonen. Heiligen--België --- Kunst en cultuur --- katholicisme - heiligen --- Saints patrons chrétiens --- 235.315 --- Christian saints in art --- Christian saints --- Dutch --- Attributes --- Christian saints, Patron --- Patron Christian saints --- Patron saints --- Patron saints, Christian --- 2353 <03> --- 235315. --- 2455 --- GGSB: Geestelijke lezing(rood). --- GGSB: Heiligen. --- GGSB: Volksreligie (volksreligiositeit / devotie). --- Lage Landen. --- apocriefen (x). --- apostelen (x). --- geschiedenis. --- heiligen. --- iconografisch materiaal. --- katholicisme. --- volksgeloof. --- Engelen Demonen Heiligen--België. --- Hagiografie--Naslagwerken Referentiewerken. --- Katholicisme - heiligen. --- Kunst en cultuur. --- Geestelijke lezing(rood) --- Volksreligie (volksreligiositeit / devotie) --- Christian patron saints - Netherlands --- Christian patron saints - Belgium --- Patrons --- Pays-Bas --- Belgique --- beschermheilgen --- schutspatronen voor beroesverenigingen --- volksdevotie --- gebruiken --- legendes --- rituelen --- de lage landen --- Vlaanderen --- Nederland
Choose an application
Pentecostalism --- 260*8 --- Charismatic Movement --- Charismatic Renewal Movement --- Latter Rain movement --- Neo-Pentecostalism --- Pentecostal movement --- Christianity --- Gifts, Spiritual --- Glossolalia --- 260*8 Charismatische vernieuwing binnen de Kerk. Pinkstergroepen --- Charismatische vernieuwing binnen de Kerk. Pinkstergroepen --- Christian spirituality --- de charismatische beweging --- stromingen in het christendom --- charismata --- de Heilige Geest --- pinksterbeweging --- evangelische beweging --- christelijke traditie --- protestantisme --- katholicisme --- orthodoxie --- oecumenie --- Wereldraad van Kerken --- kerkelijke geschiedenis --- theologie --- Nederland --- doopsel
Choose an application
Admired by Charles and Ray Eames, Buckminster Fuller and Saul Bass, Sister Corita Kent (1918 - 1986) was one of the most innovative and unusual pop artists of the 1960s, battling the political and religious establishments, revolutionizing graphic design and encouraging the creativity of thousands of people all while living and practising as a Catholic nun in California. Mixing advertising slogans and poetry in her prints and commandeering nuns and students to help make ambitious installations, processions and banners, Sister Corita's work is now recognized as some of the most striking and joyful American art of the 60s. But, at the end of the decade and at the height of her fame and prodigious work rate, she left the convent where she had spent her adult life. Julie Ault's book is the first to examine Corita's life and career, containing more than 90 illustrations, many reproduced for the first time, capturing the artist's use of vibrant and day-glo colours.
Corita, --- 766.07 --- 76.07 --- Grafische vormgevers ; 20ste eeuw ; Sister Corita --- Sister Corita (Frances Elizabeth Kent) 1918-1986 (° Fort Dodge, Iowa, Verenigde Staten) --- Kent, Frances Elizabeth --- Grafiek ; zeefdrukken --- Grafische vormgeving ; reclame ; affiches ; 1960-1970 --- Posters ; billboards ; kleur ; tekst ; beeld --- Pop-Art --- Gebruiksgrafiek ; grafische designers, reclamekunstenaars, typografen, illustrators A-Z --- Grafische kunst ; grafische kunstenaars A-Z --- kunst --- 75.071 CORITA --- 76.071 CORITA --- 766.071 CORITA --- 7.071 CORITA --- Sister Corita --- Kent Corita --- activisme --- affiches --- posters --- zeefdruk --- reclamevormgeving --- reclame --- katholicisme --- kunst en religie --- pop art --- sixties --- kunst en politiek --- grafische vormgeving --- grafisch ontwerp --- grafisch design --- grafiek --- schilderkunst --- tekenkunst --- twintigste eeuw --- Verenigde Staten --- poetry --- street cries --- Pop [fine arts styles] --- Kent, Corita --- anno 1900-1999
Choose an application
Sterven en dood horen bij het leven, en tegelijkertijd vormen ze er de ontkenning van. Met die paradox wordt ieder van ons vroeg of laat geconfronteerd. Ziekenhuizen zijn plaatsen waar geprobeerd wordt het moment van sterven zo lang mogelijk uit te stellen. Vanuit die context is de dreigende dood primair een medisch probleem dat om een oplossing vraagt. Echter, wanneer ons einde onontkoombaar nabijkomt, gaat het niet meer om vragen naar oorzaken en behandelingen, maar naar zin en betekenis. Waarom? Wat betekent de dood voor mij of voor ons? Hoe kunnen we iemand helpen haar of zijn eigen dood te sterven? (bron : covertekst)
253:362.1 --- 603.2 --- cultuurverschillen --- dood --- ethiek --- multiculturaliteit --- sterven --- stervensbegeleiding --- zorginstellingen --- 393 --- Christendom --- Culturele antropologie --- Dood --- Islam --- Katholieke kerk --- Religie (godsdienst) --- Rouw (verlies) --- Stervensbegeleiding --- Troost --- 173 --- allochtonen --- christendom --- islam --- katholicisme --- protestantisme --- ziekenhuis --- Migranten --- Multiculturele samenleving --- Rouwproces --- S20080275.JPG --- sterven en dood --- ziekenhuizen --- 253:362.1 Pastoraal voor zieken, ouderen en stervenden --- Pastoraal voor zieken, ouderen en stervenden --- Medische en paramedische stervensbegeleiding - Palliatieve zorgen --- (zie ook: transculturele verpleegkunde) --- (zie ook: rouw) --- (zie ook: dood, euthanasie, palliatieve zorgen, rouw, terminale zorgen) --- 612.67 --- 362.1 --- Philosophical anthropology --- interculturaliteit --- rouwverwerking --- rituelen --- geloven
Choose an application
Wat zijn de toekomstkansen van het katholiek onderwijs in Vaalderen? Wat betekent het om katholike onderwijs aan te bieden in een postchristelijke samenleving? Staat de 'K' enkel voor kwaliteit of ook voor katholiek? En wat betekent 'katholiek' dan? Deze vragen vormen het onderwerp van dit boek. Het boek richt zich tot een heel ruim publiek, eigenlijk tot al wie vandaag met het katholiek onderwijs te maken heeft, als afnemer (leerlingen, studenten, ouders) of als verstrekker (onderwijspersoneel, directie, schoolbestuur). En ten overstaan van al die goedmenende buitenstaanders die wel de sociale en pedagogische kwaliteit van het katholiek onderwijs willen erkennen maar twijfelen aan de geloofsbetekenis van een katholieke school, wil de auteur de redelijkheid van de christelijke inspiratie in de verf zetten. (Bron: covertekst)
School management --- identiteit --- Research on teaching --- katholiek onderwijs --- Flanders --- Catholic Church --- Education --- Flanders (Belgium) --- 37 --- 268.221 --- 371.058 --- #GGSB: Geloof --- #GGSB: Onderwijs --- #GGSB: Pastoraal --- #gsdbP --- C3 --- christendom --- identiteit (x) --- modernisering --- (493.1) Vlaanderen --- 282 katholicisme --- 371 onderwijs --- 762 Gesubsidieerd vrij onderwijs --- kwaliteit --- 240 --- 450.41 --- 451.1 --- 451.2 --- 451.9 --- Christelijk geloof --- Christelijke opvoeding --- Christendom --- Katholiek onderwijs --- Onderwijsfilosofie --- Vlaanderen --- identiteit katholiek onderwijs --- vorming --- Godsdienst --- Identiteit --- Moderniteit --- Opvoeding --- Postchristelijk --- Staat --- katholieke school --- Katholiek onderwijs ; Vlaanderen --- 268.221 Kerk en school. Christelijke school --- Kerk en school. Christelijke school --- 371.058 Bijzonder onderwijs. Confessioneel onderwijs. Particulier onderwijs. Vrij onderwijs. Autonome scholen. Neutraal onderwijs. Particuliere scholen --(bestuur en beheer) --- Bijzonder onderwijs. Confessioneel onderwijs. Particulier onderwijs. Vrij onderwijs. Autonome scholen. Neutraal onderwijs. Particuliere scholen --(bestuur en beheer) --- 37 Opvoeding en onderwijs --(algemeen) --- Opvoeding en onderwijs --(algemeen) --- Kunst en cultuur --- Katholicisme --- Geschiedenis --- Politiek, wetgeving en organisatie --- Onderwijs Belgie : Overige --- Overige onderwerpen --- Christelijke opvoedkunde --- Opvoeding en onderwijs --- Onderwijs --- 37 Education --- Ethiek --- Kunst --- Symboliek --- Sport --- Duurzaamheid --- Filosofie --- Psychologie --- Sociologie --- Autisme --- Cultuur --- Kind --- Samenleving --- Technologie --- Wetenschap --- Historische kritiek --- Man --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Voeding --- Maatschappij --- Verpleegkunde --- Emigratie --- Drank --- Gezondheid --- Volwassene --- Voorlichting --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Geloof --- Pastoraal
Listing 1 - 10 of 13 | << page >> |
Sort by
|